تسهیم هزینه حقوق و دستمزد به مراکز هزینه

آنچه مسلم است هزینه حقوق و دستمزد و پرسنلی و هزینه های وابسته به آن در ارتباط با پرسنل و کارکنان قسمتهای مختلفی همچون واحدهای اداری، توزیع و فروش، تولید و غیره ایجاد می شود.
با توجه به اینکه هدف حسابداری صنعتی کنترل بیشتر هزینه هاست سهم هر قسمت و واحد باید به وسیله تسهیم هزینه حقوق به آن مرکز و واحد ایجاد هزینه، تسهیم و مشخص شود.
بنابراین به طور معمول هزینه های تشکیل دهنده، هزینه حقوق و دستمزد با توجه به ماهیت آن به حساب کالای در جریان ساخت و سربار ساخت و واحدهای اداری و تشکیلاتی و واحدهای توزیع و فروش تسهیم می شود.
تفکیک مراکز هزینه در نرم افزار حسابداری نیز باید انجام شود تا نرم افزار حقوق و دستمزد و پرسنلی امکان ارسال و تولید سند را دقیق انجام دهد. در این ارتباط مقاله سند حقوق و دستمزد در حسابداری و مقاله حسابداری پروژه ها را مطالعه فرمایید.