در مباحث حسابداری مدیریت، بحث خدمات پس از فروش، به واژهی وارانتی برخوردم، و این است نتایج جستوی من در مورد تفاوت این دو واژه:
1- از نظر زمانی
گارانتی قبل از وارانتی است
مثلاً یک سال گارانتی، و پس از پایان یک سال، سه سال وارانتی
2- از نظر ماهیت کار
گارانتی دقیقا ضمانت است که اگر کالا خراب شد، تعویض می شود،
جزئی یا کلی، یا قطعهی معیوب یا کل کالا. وارانتی تنها تعهدی برای تعمیر است.
3- از نظر هزینهی تعمیر یا تعویض
برای ایفای گارانتی پول نمی گیرند ولی برای وارانتی (تعمیر) پولی می گیرند، هر چند کمتر از بازار
4- از نظر طرف حسابِ ضامن/متعهد گارانتی را معمولاً تولید کننده ارائه می کند اما وارانتی را فروشنده و توزیع کننده