مراحل تشکیل پرونده ، ثبت نام و دریافت کد اقتصادی و ارزش افزوده

 فرآیند کد اقتصادی :
۱- مراجعه حضوری به نزدیکترین واحد مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی
۲- پس از دو تا سه هفته مراجعه حضوری به واحد تشکیل پرونده و دریافت کد واحد مالیاتی
۳- مراجعه حضوری به کد واحد مالیاتی و مسئول پرونده و دریافت اطلاعات مربوط به پرونده مانند کد اقتصادی ، کلاسه پرونده  و….
۴- پیش ثبت نام از طریق سامانه امور مالیاتی به نشانی www. tax. gov .ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور
۵- ثبت نام از طریق سامانه امور مالیاتی و رسیدن به مرحله ۴۴
۶- مراجعه حضوری به واحد مالیاتی و اعلام کردم به ممیز مبنی بر تایید پرونده به منظور رسیدن به مرحله ۴۵
فرآیند ارزش افزوده:

لازمه پیش ثبت نام ارزش افزوده ، رسیدن به مرحله ۴۵ شماره اقتصادی می باشد.

۱- پیش ثبت نام از طریق سامانه www .evat .ir
۲- دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پست
۳- انجام ثبت نام با استفاده از نام کاربری و رمز عبور و از طریق سامانه فوق.
۴- مراجعه به اداره کل ارزش افزوده جهت تشکیل پرونده
۵- دریافت کلاسه پرونده پس از یک هفته از اداره کل ارزش افزوده.
۶- مراجعه به واحد مالیاتی و دریافت کد واحد مالیاتی ارزش افزوده.
۷- ثبت اطلاعات پرونده ارزش افزوده در سامانه شماره اقتصادی.
۸- مراجعه به ممیز عملکرد و ارزش افزوده درخصوص تایید پرونده و رسیدن به مرحله ۴۵ سامانه شماره اقتصادی .
 دریافت گواهی ارزش افزوده:
۱- ارسال تمامی اظهارنامه های دوره های گذشته
۲- پرداخت بدهی های ایجاد شده
۳- مراجعه به سامانه www .evat .ir ,قسمت “درخواست گواهی ارزش افزوده” وثبت تقاضای صدور گواهی.
۴- پیگیری وضعیت صدور گواهی از سامانه مذکور.