ثبت هزینه های حسابرسی به چه شکل انجام می شود؟
هزینههای حسابرسی جزء هزینههای عمومی،اداری و تشکیلاتی میباشد.
به 2 حالت زیر توجه کنید:
1- در سال و یا سالهای قبل از بابت این هزینه در حسابهای خود، ذخیره در نظر گرفته باشید؛
▪️بنابراین سند ذیل را قبلاً در دفاتر ثبت کردهاید:
هزینه حسابرسی بیمه ***
ذخیره هزینه حسابرسی بیمه *
▪️در این صورت زمان پرداخت این هزینه ثبت زیر در دفاتر درج میگردد:
ذخیره هزینه حسابرسی بیمه *
بانک/ اسناد پرداختنی *
2- در سال و یا سالهای قبل در خصوص این هزینه هیچگونه ثبتی در دفاتر انجام نشده باشد:
▪️الف – درصورتی که این مبلغ با اهمیت باشد:
سود (زیان) انباشته *
بانک/ اسناد پرداختنی *
▪️ب – درصورتی که این مبلغ کم اهمیت باشد:
هزینه حسابرسی بیمه *
بانک/ اسناد پرداختنی ***